Thursday, June 9, 2011

Hobi Baru

aku tak tau bila ia berlaku tapi secara tiba2 bukan sebelum ini aku tak suka novel mahupun cerpen tapi masa itu aku tak terfikir pun. aku masih ingat lagi semasa aku masih berkawan dengan suamiku, aku pernah menghadiahkan novel Harum Cempaka kepadanya. sebab aku tahu suamiku meminati novel terutama novel Awang Ramlee Murshid, ia menjadi koleksi dalam hidupnya.

tapi sejak kebelakangan ini pula, aku banyak menghabiskan masa dengan membaca novel. tidak cukup membeli aku meminjam di perpustakaan. setiap novel mempunyai ceritanya yang tersendiri. tapi novel yang paling aku suka adalah novel Kasih Antara Kita. novel itu membuatkan hidupku merasa seronok ..seolah-olah aku boleh merasainya .. besar impaknya kepada diriku.tak sangka novel2 ini telah mengisi kesunyianku dan menghilangkan rinduku pada keluargaku yang jauh.

pada mulanya suamiku merasa hairan..pelik tengok aku asyik dengan novel2, pernah bertanya kepadaku "bila masa pula ayang ni minat novel?" aku cuma tersenyum .. dalam hati berkata..aku pun tak tau bila. yang penting aku dah jatuh cinta dengan novel. syukur alhamdulilah, suamiku membelikan aku 2 buah novel yang aku pilih masa promosi buku-buku di Mines. sekurang2nya suamiku kini sudah ada teman yang boleh bersama membaca novel...

akhirnya membawa aku kepada penulisan yang begitu puitis ...

“Aku tahu bahawa cintaku takkan pudar walaupun aku pasti aku tidak mendapat cinta darinya karena aku yakin aku mendapat cinta-Nya yang kekal abadi”

“Apa yang terbuku di hati adalah apa yang terbaik untuk kita lakukan”

No comments:

Post a Comment