Thursday, June 9, 2011

Hatiku

sekejap saja masa berlalu .. rupanya dah masuk 5 tahun perkahwinaanku. bila teringatkan masa lalu dimana aku mula berkawan,bercinta,bertunang seterusnya bergelar isteri semuanya jarak jauh. tapi alhamdulilah hubungan kami masih lagi utuh .. aku bersyukur kerana kami mampu melayari pelbagai dugaan dalam rumahtangga.tapi sampai saat ini kami masih lagi belum dikurniakan zuriat.hmmmm...berat sangat dugaan ini. bila mengetahui dan mendengar kawan2 mahupun saudara mara yang sudah pregnant .. dalam hati berkata .. bila pula masa aku merasainya .. adakala aku terasa diriku belum sempurna lagi. Sesungguhnya aku sentiasa berdoa semoga aku juga akan merasa nikmat sebagai seorang Ibu.

"Ya Allah! Ya Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan”.

( Surah Ali’ Imran: 38 )

“Ya Allah! Ya Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Surah Ibrahim: 40)

Amin.

1 comment:

  1. Amin.......tuhan sentiasa mendengar doa hamba-hambaNya=D

    ReplyDelete